Souhlasíte?

Ano
Celkem hlasů: 10 (48%)
Ne
Celkem hlasů: 7 (33%)
Ano, ale...napište příspěvek do fora
Celkem hlasů: 4 (19%)
Celkem hlasů: 21

Respawn? Ano, či ne?

1
Už dlouho uvažuji o tom, že by nebylo špatný zavést v nějaké omezené míře respawn. Dnes mě to konečně trochu víc nakoplo, tak si udělám malou anketu.

Jde o to, že se poměrně často stává, že se sotva začne hrát a už někdo umírá. Ve čtvrtek se tento jev ingoruje a dává se automaticky respawn, každopádně v neděli se držíme hesla, že se jde na jeden život.
Jenže vzhledem k těm našim počtům a aktuálním zkušenostem v neděli, kdy cca už ve 20:30 bylo dole tuším 6 lidí si říkám, že to prostě není tak super nápad. Hrajeme to kuli nějakému koordinovanému zážitku více lidí a podle mě je škoda nechávat tyhle lidi ve spectu. Velitel přijde dá se říct o celé družstvo. Jakékoliv plány na kooperaci těch družstev jsou v háji a je to jen o tom to nějak dohrát. A samozřejmě pocit spolupráce několika uskupení a i nějaké možnosti plánování jsou pryč a to je podle mě velká škoda.

Takže by mě zajímalo jakej by byl názor na to mít možnost respawnu za dejme tomu nějakých takovýchto podmínek?

Respawn lze provést:
  • Pouze pokud je možné respawnout 4 hráče a víc - vždy jen celý team, ne solo hráče a ti se automaticky budou hlásit jako posily a nebudou nikdy zastávat pozice před smrtí. (tzv. umře velitel alfy, respne se a pak dělá jakože neumřel. Tohle značně rozjebává vcítění do akce)
  • Pokud to dovoluje koncept mise
  • Souhlasí s tím velitel čety
  • Pouze třeba do 21:00, aby se zamezilo nějakým šíleným respawnům

Pokud si vezmem za příklad minulou neděli.
Umřelo tam 6 lidí. Zeptalo by se velitele čety jestli souhlasí s posilami. Pokud ano, řekl by za jakých podmínek a kde. (např. po zajištění místa, kde práve jsou což byla ta první vesnice). Respawnul by se 6 členný team, který by se nahlásil velili čety, jako nová jednotka.

Re: Respawn? Ano, či ne?

2
Z respanom súhlasím, ale rozhodne s obmedzením.
Aby sa z toho nestalo COD or MOH :-)

Tie obmedzenia si vlastne Mozku vystihol úplne presne:
- min. počet hráčov 4
- resp. možný maximálne hodinu od začiatku misie (s výnimkou, že sa misie zúčastní o dosť menej hráčov, ako sa predpokladalo)
- až po dosiahnutí určitého bodu určeného mission makerom alebo veliteľom (napr. posily do oblasti možu byť poslané až po zlikvidovaí -AI v južnej časti zástavby, po zlikvidovaní min. dvoch AA prosriedkov, poprípade inéj techniky)
- zmena volačky (napríklad S ako support)

Umožnilo by to lepšiu kooperáciu a nie, že po 30 minútach hry hráš s polovicou ľudí a ostatný, ktorý to štastie nemali (počítajme aj tých, ktorý boli zlikvidovaný ostrostreleckým AI cez krovie, stromy, podlahu, stenu atď.) sledujú nie úplne šťastný spectatora, po tom, čo sa celý týždeň tešili, že si v nedeľu s takýmto super klanom ako je 102ka zahrajú, pretože vo štvrtok museli zostať dlhšie v práci.

Re: Respawn? Ano, či ne?

3
Pro mě je tohle vždycky otázka přesně toho, co zmínil Amon a to lidí, kteří mají tu smůlu, že to nějak nešťastně nakoupí v prvních 20 minutách mise potom, co 7 dní + 30 minut (než se všichni připojí atd.) čekají na Nedělní akci. Mrzí mě, když pak vidím, jak se skoro každý týden ti stejní smolaři ve 20:45 odpojují a zase jdou celý týden čekat.

Na druhou stranu hraní bez respawnu je důvodem toho, proč tu jsem a proč se lidi snaží neumřít a hrát opatrně, což tomu dodává autenticitu reálného boje.

V zavedení nějakého omezeného respawnu za určitých podmínek, ke kterým se dostanu později, vidím určitý výhody i nevýhody.

Klady:
+ vyšší záruka delšího herního zážitku, pokud hráč zemře na začátku nebo smolně
+ vyšší pravděpodobnost dokončení dlouhých a komplexních misí
+ potenciálně více práce pro piloty v misích s helikoptérama
+ asi nejlepší řešení situací, kdy dorazí málo hráčů nebo mise počítá s výrazně vyšším počtem hráčů
+ zajímavá dynamika příjezdu posil (potenciálně úplně jiného typu jednotek - obrněnci, letectvo místo původní pěchoty) za předpokladu, že mrtví neviděli co je v misi dál čeká
+ určitě lepší řešení než restart mise v případě, kdy padne rychle hodně lidí a šance na úspěch mise jsou mizivé pro přeživší, kteří si ale nezaslouží o tu šanci přijít jen proto, že dalších 10 lidí vlastní chybou padlo


Zápory:
- první život je vždycky brán seriozněji a kvalita hry a organizace je nejvyšší v původním složení čety
- respawnutý hráč ví co se v oblasti děje/dělo a to přímo či nepřímo ovlivňuje jeho rozhodování.
- někdo ten respawn musí organizovat (admin) a může mu to neautenticky zasahovat do hry
- vytvořit misi, která nějakým způsobem počítá s respawnem je mnohem náročnější a ze začátku to pro nás bude zlo


To jsou podle mě klady a zápory respawnu a ještě napíšu podle jakých zásad by se to muselo podle mě řídit.

- možnost respawnu pouze do dosažení určitého milníku splnění mise (+- 50%), pouze do 21:00-21:15 a pouze jednou.
- předem stanovené body, kterých se musí dosáhnout a jak respawn proběhne (posily přijedou? narodí se přímo na místě? jaký typ jednotek?), tyto informace by ideálně měli být napsané v briefingu pro admina (viz. TMF)
- minimální počet jeden tým nebo družstvo (podle původního počtu hráčů v misi)
- v případě, že bude 20 a více hráčů na akci, respawn nepoužívat až na naprosté výjimky typu - celé družstvo padlo v prvních 10 minutách
- spectator by měl být omezen tak, aby šlo hráče sledovat (např. z první osoby), ale nešlo si prohlížet svévolně celou mapu (myslím, že v TMF momentálně nefunguje jak má, zjistím co se dá dělat)




Takže asi tak, nicméně vždy budu preferovat hraní jako přelom roku 2015-2016, kdy nás hrálo pravidelně 22+, 2 mise za akci a respawn nebyl potřeba.
Ale souhlasím s tím, že v momentální situaci, kdy je počet hráčů dalo by se říct na dlouhodobém minimu, není od věci najít kompromis, abychom si více zahráli.
Obrázek

Re: Respawn? Ano, či ne?

4
Rekl bych ze nejak specialne na to upravovat misi neni nutne. Mozna i zbytecne. Pokud je tam Tmf a pouzite vybavy pomoci tmf tak respawn je jen otazkou minuty a da se rict ze pak jen zalezi na tom jestli velitel čety uzna za vhodne povolat posily nebo ne a na tom bych to nechal. Mise od mise je kazda jina a velitel cety ma asi nejlepsi prehled o tom co by se aktualne hodilo nebo ne. A ve sve podstate by to byl taky jedine on kdo by mohl v nejake realne situaci povolat posily. Samozrejme pokud se teda nejedna o akci za SF nekde uprostred nepřátelského uzemi.

Re: Respawn? Ano, či ne?

5
Pro lidi co se na neděli t+ší celý týden, a pak shebnou třebas i něčí blbostí je to záchrana. Resp ano, ale podle přání velitele operace ! Jak je to s liftime ? nejdou použít ? vím že ve dvojce to byla celekm zábava pro medika i budyho, dělat vše aby parták nechcípnul .
Obrázek

Re: Respawn? Ano, či ne?

7
Jsem na rozpacích ,nevím, sice sem dal Ano ale raději bych ho tam neviděl.Pokud ano tak bych resp. dal až po dohodnutí s MM, velitelem ,a to na začátku mise, za jakých okolností a zda to nerozhodí příběhovou liniji.
Myslím si ale,že to bude vést k sniženíi strachu ze smrti s jistotou respu.......chtělo by to asi na nějaký čas tesnout a pak se uvidí.

Re: Respawn? Ano, či ne?

8
Dal jsem ne. A to hlavně z toho důvodu, že si myslím, že respawn bude vést ke snížení dojmu z hraní. Když umřu na začátku, moje chyba. Válka není pěkná a zase se budu týden těšit jak v neděli můžu krásně umřít. Budou stím jen problémy. Domluvy, dohady atd. Každej ať se snaží neumřít. Práce v týmu tomu pomáhá. Jsme na 102nd a né na pískovišti sakra!

Re: Respawn? Ano, či ne?

9
Asi bude fakt nejlepší, když se na začátku vždycky domluví velitel a mission-maker. Respawn jsme poslední rok v určitejch situacích používali a myslim, že jsme to většinou odhadli docela dobře.

Argument, že jsme na stodvojce a tak si v neděli máš právo zahrát jen 5 minut pokud na tebe v první vesnici vyběhne sebevražednej atentátník považuju za smutnej. :D
Jak se stále řiká, jsme lidi co maj práci nebo rodiny a obětujeme každej týden čas na nedělní hraní a přijde mi smutný, aby to pak pro někoho znamenalo, že odřekl plány rodině a zahrál si 15 minut. :P Tohle podle mě chápou všichni.

EDIT: A nebo prostě mise musej mít maximálně 90 minut aby měl ten mrtvej dycky záruku, že si zahraje ještě v druhé misi. Ale to je podle mě horší varianta.
Obrázek

Re: Respawn? Ano, či ne?

10
No spíš by měl každý hrát poctivěji. Atentátník během prvních 5 min nikde nikdy nebude. Jestli mě vykropí technika, tak jsem se špatně kryl. Pokud přehlédnu IED jsem blb. Pokud se nabourám jsem ocas atd. Něco jiného bude, když s náma všema třeba spadne pilot. Jen chci říct, že je to o přístupu k akci. Pokud někdo hraje tak, aby zabil co nejvíc nepřátel a potom se plácá po rameni a přitom zdechne zbytečně, je to jeho problém. Smrt je vždy smutná a většinou o ní nevíš a nejspíš si ani neuvědomíš že jsi zdechl. Třeba hrát jako by šlo o život, a né že je to jen hra. Pro tu motivaci tady respawn nikdy nebyl.
cron